کشکول

ازهردری سخنی

کشکول

ازهردری سخنی

کشکول

بصیرت مهدوی در سایه رهبری

آخرین مطالب
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

ماه مبارک رمضان

جمعه, ۲۷ تیر ۱۳۹۳، ۰۱:۳۶ ق.ظ


ماه رمضان ماه نجات از آتش است
ماه رمضان را «مبارک» نامیده‌اند؛ علّت مبارک بودن این ماه، این است که راه نجات از آتش و فوز به جنّت است، که در دعاى روز ماه رمضان [میخوانیم‌]: وَ هذا شَهرُ العِتقِ مِنَ النّارِ وَ الفَوزِ بِالجَنَّة. آتش و دوزخ الهى و همچنین بهشت و نعیم الهى در همین دنیا موجود است. آنچه در نشئه‌ى آخرت تحقّق پیدا میکند، باطن همان چیزى است که در اینجا است: «وَ اِنَّ جَهَنَّمَ لَمُحیطَةٌ بِالکفِرین»(۱)؛ جهنّم در همین‌جا، در همین نشئه، در همین زندگى، کافران و ظالمان و معاندان و مخالفان را احاطه کرده است؛ بهشت هم همین‌جور.
اینکه ما از جهنّم به بهشت برویم، دست خود ما است؛ در همین‌جا تحقّق پیدا میکند و صورت عینى و باطنى و واقعى آن در آن نشئه دیده میشود. ما میتوانیم این سفر را، این سِیر از دوزخ بدکردارى، دوزخ بددلى، دوزخ بداندیشى، از این دوزخ که مال این دنیا است را به بهشت نیک‌کردارى، به بهشت نیک‌اندیشى و نیک‌رفتارى و نیک‌خویى انجام بدهیم؛ اسم این حرکت «انابه» است، «توبه» است. لذا در دعا وارد شده است: وَ هذا شَهرُ اِلانابَةِ وَ هذا شَهرُ التَّوبَة»(۲)؛ با انابه، با توبه، عِتق از نار و فوز به جنّت حاصل خواهد شد.۱۳۹۳/۰۴/۱۶

ماه مبارک رمضان(سایت:farsi.khamenei.ir
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۲۷
moh eva

نظرات  (۲)

۱۷ آذر ۹۵ ، ۲۱:۲۵ car insurance quote
We’re so glad you’re listening to Orca-live, Sanae & Kenji, and that you’re enjoying the same wonderful sounds we are! And thank you for your kind support of our efforts, which we appreciate very much!
Rich BrruAeenngust 9, 2012 Overall: GS is one of my all time favorites. You can’t beat the battery life, cheap accessories and all the great flavors. They are very easy to refill too!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی